טיפול בעדשות מגע בתמיסה לא מתאימה

טיפול בעדשות מגע בתמיסה לא מתאימה

“אני חושב שיש לי ירידה בראיה” כך אמר לי מטופל שפגשתי כאשר הוא לא מרכיב את עדשות המגע הסקלרליות שלו כתוצאה מדלקת עיניים. ביקשתי לראות את העדשות וברגע שראיתי את כלי האכסון של העדשות ואת הגוון שקיבלה העדשה הבנתי שמדובר פה במקרה חריג.

עדשות מגע צריכות להיות מאוחסנות בתמיסה כאשר הן לא בשימוש ,מטרת התמיסה  לבצע חיטוי של העדשות ולהסיר חיידקים וחלבונים. ישנם שני סוגי תמיסות עיקריים :תמיסות רב תכלתיות בדר”כ על בסיס סבון מוחלש בעיקר לשימוש עם עדשות מגע רכות המכילות חומרים אשר משבשים את ממברנות החיידקים ומביאים למותם, סוג שני הוא על בסיס מי חמצן – גורם לחמצון החיידקים ומותם.

מבחינת השמדת חיידקים התמיסות הרב תכלתיות מבצעות עבודה טובה אך לא יעילות כמו מי החמצן. כאשר עדשה מושרת ללילה בתוך התמיסה חלק מהתמיסה נשאר בעדשה וכאשר העדשה מורכבת, שאריות התמיסה עוברת לעין.

בתמיסה יש חומרים משמרים אשר עלולים לגרום לאלרגיה ואי נוחות לאורך זמן ואף להתפתחות דלקת עקב הרגישות לחומרים המשמרים בתמיסה.

תמיסות על בסיס מי חמצן מסיימים את פעולתם כאשר לא נותרים בהם חומרים משמרים והם במצב של סאליין. החסרונות של תמיסות אלו הם זמן השרייה ארוך יחסית ואין אפשרות להרכיב את העדשות עד סיום תהליך הניקוי.

אני ממליץ למטופלים להשתמש בתמיסה על בסיס מי חמצן על מנת להפחית את כמות החומרים המשמרים שבאים במגע עם העין ושמירה על עדשות נקיות יותר.

ההתייחסות היא למערכות ניקוי לעדשות באופן כללי ללא קשר לסוג העדשות.

תוצאות השימוש בתמיסה שאינה תואמת

המטופל החליט להשתמש בתמיסות שלא מתאימות לסוג העדשות ולמצבו הבריאותי.
לכל מטופל יש צורך בתמיסות והקפדה על משטר ניקוי שתואם את מצבו הרפואי.

בבדיקה נמצא כי עדשה זו מכוסה במעטה חלבונים שנדבק לפני העדשה ואינו מאפשר לה להיות חלקה ולכן נגרם חיכוך לא רצוי הגורם לגירוי בעין ובהמשך לדלקות ואף לזיהומים. עדשה זו אינה ראויה לשימוש.

באופן נדיר הצלחנו לנקות אותה ולהחזירה לשימוש.
חסכון בעלות התמיסות אינה משתלמת מבחינה בריאותית ומבחינה כלכלית.

אלון אופטיק הינו אופטומטריסט בראשון לציון

קרא עוד: עדשות לעיניים יבשות | עדשות מגע לקרטוקונוס

אלון אופטיק הוא אופטומטריסט מומחה שעובד בראשון לציון ומציע שירותים בתחום האופטיקה והראייה. הוא מתמחה באורטוקרטולוגיה, שהיא טכניקה לשליטה בקוצר ראיה באמצעות עדשות מגע מיוחדות שמרכיבים בזמן השינה. אלון אופטיק גם מבצע בדיקות ראיה מתקדמות, התאמת משקפיים ועדשות מגע, וייעוץ מקצועי בנושא עיניים. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר

צרו קשר:

3/5 - (2 votes)
Open chat
1
Scan the code
היי, איך אפשר לעזור?