עברתם השתלת קרנית – כדאי לשקול עדשות מגע סקלרליות

עברתם השתלת קרנית – כדאי לשקול עדשות מגע סקלרליות

האם לאחר השתלת קרנית יש צורך בעדשות מגע?

חלק ניכר של השתלות הקרנית נעשות עקב התקדמות של מחלת הקרטוקונוס וזאת כאשר הקרנית מעוותת ולא שקופה, בטכנולוגיה הקיימת היום כל עוד קרנית העין שקופה ניתן להתאים עדשות מגע בצורה אופטימלית על מנת לשפר את הראיה.
כיום השתלות הקרנית התקדמו וניתן לעתים להשתיל רק את החלקים הפגועים של הקרנית כמו את החלק הקדמי או החלק האחורי ובמקרים חמורים את כל עובי הקרנית, במקרה זה יחליף הרופא את כ 8 מ”מ המרכזיים של קרנית המטופל. אורך החיים של קרנית מושתלת הוא כ 15-20 שנה, בעבר מדדו את אורך החיים של הקרנית המושתלת במידת השקיפות שלה אך כיום גם איכות הראיה היא מדד חשוב להצלחה.עברתם השתלת קרנית – כדאי לשקול עדשות מגע סקלרליות
בקרנית מושתלת ישנו אזור בו מתבצע החיבור של קרנית המטופל עם השתל, אזור זה רגיש לחיכוך ולכן בעזרת עדשה סקלרלית או מיני סקלרלית אשר מרחפות מעל רקמת הקרנית ניתן להימנע במגע עם הקרנית.

יש להקפיד כי העדשות ייוצרו מחומרי הגלם המתקדמים והעדשה תהייה בעובי מינימלי על מנת לאפשר העברה של חמצן בצורה מרבית בכדאי לשמור על בריאות הקרנית והשתל.

כאשר מגיע אלי מטופל לאחר השתלת קרנית לאחר בדיקה של חדות הראיה בעזרת משקפיים ובהתאם לחדות ואיכות הראיה אנו שוקלים שימוש בעדשת מגע.
מיפוי קרנית הוא הכרחי ומיפוי גלגל העין מוסיפים לנו מידע המאפשר לנו לבחור ולהתאים את העדשה האופטימלית לשיפור איכות וחדות הראיה וכמובן שמירה על בריאות העין והשתל.
במקרים של מטופל לאחר השתלה קרנית  יש להקפיד על שיגרת ביקורים תכופה יחסית על מנת לנטר שינויים במבנה הקרנית וזאת על מנת לשמור על בריאות השתל לאורך שנים.

מטופל הסובל מעיוות הקרנית כתוצאה מקרטוקונוס שביקר אצל מספר אופטיקות המתאימות עדשות מגע ובכולן הפנו אותו להשתלת קרנית, הגיע אלי ומצא פתרון משנה חיים וזאת בעזרת עדשות סקלרליות או מיני סקלרליות.

קרא עוד: התאמת עדשות מגע לקרטוקונוס

 

צרו קשר:

2.7/5 - (3 votes)
Open chat
1
Scan the code
היי, איך אפשר לעזור?