עדשות ליובש בעיניים

טיפול ליובש בעיניים | עדשות לעיניים יבשות

קצת על יובש בעיניים

יובש בעיניים הוא מונח כללי המתייחס לשכבת הדמעות בעין חלק ניכר ממחלות העיניים מלוות ביובש, ביובש בעיניים ישנו שינוי במבנה ואיכות שכבת הדמעות. טיפול ליובש בעיניים מתייחס לשיקום שכבת האפיתל, הנפגעת הראשונית ביובש.

עדשות ליובש בעיניים סיפור מקרה

“מאז שקיבלתי את העדשות ליובש בעיניים אני מסוגלת לצאת לשמש, אין לי תחושה של חול בעיניים הם החזירו לי את חיי בחזרה בלעדיהם אני אבודה” (ד’ מטופלת בעדשות סקלרליות ליובש בעיניים).

כאשר מגיעים אלי מטופלים הסובלים מיובש כרוני בעיניים (תסמונת עין יבשה), הם סובלים מקושי לפקוח את העיניים, מסנוור ותחושת חול בעיניים. ברגע שאנו מרכיבים את העדשות מיד הם חשים כי שוב יכולים לפתוח את העיניים וגם הסנוור פוחת. נכון לעכשיו בתחום רפואת העיניים עוד לא נמצא פתרון בו ניתן לרפות יובש בעיניים לאחר שאמצעים פשוטים יחסית כמו תחליפי דמעות כמו משחות, תרופות ופקקים לא משפרים את המצב כדאי לנסות פתרונות מתקדמים יותר.

עדשות לטיפול ביובש בעיניים – פתרון יעיל ומהיר

פתרון יעיל ומהיר הוא על ידי טיפול עדשות סקלרליות ליובש בעיניים, ניתן לשפר את מצב העין והתופעות שחש המטופל, מטרת הטיפול ביובש עם עדשות לעיניים יבשות בעלות מבנה סקלרלית היא הקטנת התסמינים שחש המטופל ושיפור מצב פני העין. עדשות לעיניים יבשות מתאימות באופן ייחודי לטיפול ביובש בכך שהן לא באות במגע עם הקרנית ולא מסכנות את אפיתל הקרנית שהיא השכבה שנפגעת ראשונית כתוצאה מהיובש, טיפול ליובש בעיניים יוצר שכבת נוזל המכסה את הקרנית והאפיתל יכול להתחדש במהירות ללא הפרעה מפגעי היובש.

עדשות בהתאמה

בהתאמת עדשות לעיניים יבשות בעזרת עדשות סקלרליות שהשימוש בהן הוא לטיפול בהפרעות ראיה כמו באי סדירות של הקרנית כך שיתאימו לטיפול ביובש כלומר מבנה העדשה ודרך ההתאמה שלה צריך להיות מעבר לשיפור בראיה כזה המכוון לטיפול ביובש והשחומר ממנו מיוצרת העדשה יכיל את הציפויים הרלוונטיים.

כאשר מרכיבים עדשה סקלרלית יש למלא אותה בנוזל אשר לא מכיל חומר משמר וזאת על מנת לא לפגוע בשכבה האפיתל הרגישה, קל וחומר במקרים של יובש בקרנית יתכן ויהיה צורך למלא עדשות אלה בנוסף לנוזל הרגיל בתחליפי דמעות ללא חומר משמר.

תיאום ציפיות

יש לתת דגש כי טיפול ביובש בעיניים מתרכז באזור אותו מכסה העדשה ולא באזורים שהיא לא נמצאת שגם הם פגועים מהפרעת היובש אך בדרך כלל באופן פחות חמור ולכן שימוש בתחליפי דמעות על גבי העדשה הם חלק מהטיפול ביובש. ישנם גם עדשות רכות הנחשבות עדשות לעיניים יבשות אך לא מדובר בעדשות טיפוליות אלא בעדשות למטופלים עם יובש קל שמעוניינים להמשיך ולהרכיב עדשות מגע. בסופו של דבר, מטרת הטיפול היא לשפר בצורה ניכרת את החושת היובש בעיניים.

אם גם אתם סובלים מיובש בעיניים פנו אלי לקבלת יעוץ.

שמי אלון ואני אופטומטריסט מומחה בראשון לציון. אני מתמחה בהתאמת עדשות מגע למגוון מחלות. אני משתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר לבדיקות ראיה, מיפוי קרנית, התאמת עדשות סקלרליות ומחלת הקרטוקונוס. מוזמנים להגיע אלינו כתובתינו – ראשון לציון שכונת קרית גנים, נגבה 24 מרכז מסחרי קומה ראשונה

 

קרא עוד: התאמת עדשות לקרטוקונוסעדשות אורתו קיי

צרו קשר:

3.6/5 - (9 votes)
Open chat
1
Scan the code
היי, איך אפשר לעזור?